Menu Close

Rekomendacijos dėl medicinos personalo gerovės esant koronaviruso ir kitų infekcinių ligų protrūkiams!

Medicinos personalo gerovės palaikymo strategijos:

  • Pasirūpinkite baziniais poreikiais. Būtinai pavalgykite, vartokite skysčius ir miegokite reguliariai. Šių reikmių nepaisymas didina įvairias rizikas ir sumažina jūsų galimybes pasirūpinti pacientais.
  • Darykite pertraukas. Leiskite sau pailsėti nuo kontakto su pacientais. Kai tik galima, stenkitės užsiimti tuo, kas nesusiję su darbu ir kas jus ramina, pralinksmina ar leidžia atsipalaiduoti. Tai gali būti pasivaikščiojimas, muzikos klausymasis, knygos skaitymas ar pokalbis su draugu. Kai kurie žmonės, vos tik atitrūkę nuo darbo ar leidę sau kuo nors pasidžiaugti, gali jaustis kalti, nes kiti tuo metu kenčia. Pripažinkite sau, kad padarę pertrauką ir gerai pailsėję galėsite dar geriau pasirūpinti pacientais.
  • Bendraukite su kolegomis. Pasikalbėkite su kolegomis, palaikykite vieni kitus emociškai. Infekcijos protrūkiai gali izoliuoti žmones baimės ir nerimo gniaužtuose. Pasipasakokite kolegoms, išklausykite juos.
  • Komunikuokite konstruktyviai. Bendraukite su kolegomis atvirai ir optimistiškai. Konstruktyviai įvertinkite klaidas ar nepakankamai gerai atliktus dalykus ir ištaisykite juos. Pagirkite vienas kitą – pagyrimai gali būti galingas motyvuojantis ir stresą mažinantis veiksnys. Pasidalykite savo frustracija ir siūlomais Net ir nedidelių problemų sprendimas − profesinis įgūdis, keliantis pasitenkinimo jausmą.
  • Bendraukite su šeima. Jei tik įmanoma, susisiekite su tais, kuriuos mylite. Jie yra jūsų ramstis už sveikatos priežiūros sistemos ribų. Kai su jais bendraujate, palaikote ryšį, ir jiems lengviau jus palaikyti.
  • Gerbkite skirtybes. Kai kuriems žmonėms reikia pasikalbėti, tuo tarpu kiti nori pabūti vieni. Atpažinkite ir gerbkite šias individualias savo pačių, savo pacientų ir savo kolegų skirtybes.
  • Sekite informaciją. Pasitikėkite patikimais informacijos šaltiniais. Dalyvaukite susirinkimuose, būkite informuoti apie padėtį, planus ir įvykius.
  • Nepasiduokite žiniasklaidos poveikiui. Bauginami vaizdai ir nerimą keliančios žinutės gali sustiprinti stresą, pabloginti jūsų funkcionavimą darbe ir gerovės pojūtį.
  • Stebėkite savo emocinę būseną. Stebėkite ar jums nepasireiškia depresijos arba streso simptomai, atkreipkite dėmesį į užsitęsusį liūdesį, miego sutrikimus, įkyrius prisiminimus, neviltį. Šiems simptomams pasireiškus pakalbėkite su kolega, supervizoriumi, prireikus kreipkitės profesionalios pagalbos.
  • „Apdovanokite“ save už savo darbą. Priminkite sau, kad, nepaisydami kliūčių ir frustracijos, vykdote kilnią misiją − padedate tiems, kuriems to reikia. Parodykite kolegoms formalius ar neformalius jų atliekamo darbo įvertinimo ir pripažinimo ženklus.

Pagal Amerikos psichiatrų asociacijos rekomendacijas parengė
Lietuvos psichiatrų asociacija

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą